Annak ellenére, hogy számos jó orvos létezik, okos, jószándékú szakember, sokan közülünk nem tudják, mikét tarthatják karban az egészségüket. Holtbiztos, hogy nem a sebészkésre vagy kemoterápiára gondoltunk… Szerencsére vannak szakértők, akik gondoskodnak az okulásunkról, és útmutatók formájában vezetnek el minket a makkegészség felé.

Míg rátalálsz az emberedre, a figyelmedbe ajánljuk az alábbi cikket, hogy te lehess a tested vezérigazgatója, és indulj el a jó úton az egészséged felé.

1. Terjeszd ki a vérvizsgálatod – egyes vérteszteket az orvos automatikusan elrendel, de rengeteg más marad, mely opcionális. Ha a dokid eléggé minimalista, neked kell noszogatnod őt, vagy elmehetsz egy magánlaborba, ahol mindenfélét elvégeznek rajtad, amit csak szeretnél. A kötelező vizsgálatok között nem árt, ha ott van a teljes pajzsmirigy- és a koleszterinteszt.

2. Aludj eleget – az egyike a legfontosabb lépéseknek. Tapasztald ki, mennyi idő kell ahhoz, hogy kipihenten ébredj, és igyekezz mindig ahhoz az óraszámhoz tartani magad. Ezt úgy tudhatod meg, ha 3–5 napig vekker nélkül ébredsz, és átlagot számolsz az átaludj órákból. Legtöbbünknek 7–9 óra kell a pihenéshez, illetve a testünk egészségéhez.

3. Kezeld a stresszt – a túl sok stressz felbolygatja a hormonokat, az alvás minőségét, testünk egyensúlyát. Hogy ezt helyrebillentsük, a napi jóga, meditáció vagy más relaxáló gyakorlat végzése javallott.

4. Számold a lépéseid – ragadj papírt és ceruzát, vagy használj lépésmérőt, és rögzítsd a mozgásaid minden nap. Figyelj oda, hogy a naponta megtett lépések száma mindig 10–15 ezer között legyen. Ez kb. 8 kilométer.

5. Mérd a pulzusod nyugalmi állapotban – végre egy könnyű lépés! Mérd meg a pulzusod mikor felébredsz, még mielőtt kikelnél az ágyból. Az ideális szívverés ilyenkor 60/perc vagy annál is kevesebb.

6. Fókuszálj a hormonjaidra – a hormonok képezik talán a legbonyolultabb részét a testünknek. Vérteszt nélkül is felfedezheted, ha felborul a hormonháztartásod, de ha ez nem megy neked, fektess be analízisekbe. A férfiaknak elsősorban a tesztoszteronszintet kell szemmel tartaniuk, a nőknek pedig 3 tesztet kell elvégeztetniük a 28 napos ciklus három periódusában.

7. Élj kreatívan, céltudatosan – mit teszel annak érdekében, hogy elfoglald magad? Ez az, amit közülünk sokan elhanyagolunk. Pedig lenne miből választani: önkénteskedés, írás, festés, rajzolás, főzés, stb közül bármit csinálhatsz, amihez épp kedved szottyan. Hogy miért? Ha olyasmivel foglalod el magad, amiben örömödet leled, csökkented a stresszt, a boldogsághormonjaid gyarapíthatod, és lesz egy célod minden napra. Igyekezz 15–30 percet szórakozni naponta.

8. Fogd fel az igazságot a finomított ételekkel kapcsolatban – akár a paleo, vega vagy mediterrán diétát próbálnád ki, nyert ügyed van, ugyanis mindháromban közös az, hogy finomítatlan, „bruttó” élelmeket foglal magába. Tudtad, hogy a finomított táplálék lényege, hogy még többet fogyassz belőle? A lényeg, hogy olyan ételeket egyél, amelyeket a nagyszüleid is felismernének.

9. Kerüld a hormonrombolókat – számos olyan kémiai vegyülettel találkozunk naponta, melyek hatására felborulhat a hormonháztartásunk. Bár nem könnyű valamennyi kizárnod az életedből, az hogy utánajársz, mit kell tenned, már egy jó kezdet.

10. Teszteld a gyulladásmarkerjeidet – törődsz a szíveddel? Akkor teszteld rendszeresen a koleszterin-, LDL- (rossz koleszterin), homocisztein-, lipoprotein- és fibrinogénmutatóidat.

11. Szűrd ki az élelemre való érzékenységed – egyszerű tesztet kell elvégezned: mellőznöd pár hétig egyet az alábbi élelmek közül, és megfigyelned a reakcióidat. Allergiás tüneteket okozhat például a tehéntej, tojás, búzaliszt (glutén), szója, mogyoró, rákfélék, kukorica.

12. Légy hálás – „légy hálás azért, amid van, és többet érsz el. Ha arra koncentrálsz, amid nincs, akkor soha, de soha nem lesz eleged”, fogalmazott Oprah Winfrey. Ez persze nem tartalmazza az összes dolgot, amit meg kell tenned az egészségedért. Csupán egy jó kiindulópont, hogy fejlődj és rögtönözz.

Forrás: twice.hu

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek