OLVASÁSI IDŐ KB. 3 perc

Alma – élelmi rost

Az alma élelmi rost- és polifenolvegyületeket biztosít a szervezet számára. Ezek társulnak a bél-mikrobákkal, olyan környezetet teremtve, amely segíthet csökkenteni a rák kialakulásának kockázatát. A megfigyelési populációs tanulmányok összefüggéseket mutatnak ki az alma fogyasztása és az emlőrák kialakulásának alacsonyabb kockázatával.

Kelkáposzta – erős antioxidáns

A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a sötétzöld leveles zöldségekben, például a kelkáposztában található karotinoidok antioxidánsként hathatnak és fokozzák a test saját antioxidáns védekező képességét. Ez a védekező rendszer segít megóvni a szabad gyököket attól a károsodástól, amely rákhoz vezethet. A kelkáposzta C-vitaminja szintén erős antioxidáns, és megakadályozza a rákkeltő anyagok képződését a szervezetedben.

Áfonya – tápanyagbomba

A fekete áfonya számos fitokémiai anyagot és tápanyagot tartalmaz, amelyek laboratóriumi vizsgálatok során potenciális rák elleni hatást mutattak. Számos tanulmány kimutatta, hogy a fekete áfonya rendszeres fogyasztása növeli a antioxidánsok aktivitását a vérben, és a DNS-károsodás megelőzését is lehetővé teszi.

A tanulmányok korlátozottak és az eredmények eltérőek. További kutatásokra van szükség az áfonya ezen területeken betöltött szerepének megértéséhez, az AICR szerint azonban az áfonyának mindenképpen helye van, a rák kialakulásának kockázatát csökkentő diétában.

Szőlő – hatásos vegyületek

Kutatások során a szőlőmagból és héjból származó proantocianidin vegyületek hatásait vizsgálták. A laboratóriumi tesztek azt sugallják, hogy ezek, vagy a bélmikrobák, amelyek belőlük termelődnek, befolyásolhatják a rák kialakulásával kapcsolatos gének expresszióját.

Nagyon sok munkára van szükség annak megértéséhez, hogy a szőlő fogyasztása így ténylegesen befolyásolhatja-e a rák kialakulásának esélyét, de az eddigi eredmények mindenképpen ebbe az irányba mutatnak.

Kávé – védő fitokémiai anyagok

Az AICR kutatásai szerint a kávéfogyasztás csökkenti az endometrium- és májrák kockázatát. A koffeinmentes kávéban, bár a koffein alacsonyabb, és a fenolsavtartalom szintén kissé alacsonyabb is lehet, a védő fitokémiai anyagok továbbra is jelen vannak. A legtöbb emberi tanulmány a rák kockázatának hasonló csökkenését mutatja a normál és koffeinmentes kávé fogyasztásakor.

Amikor a pörkölt kávébabban található akrilamidnak nevezett vegyülettel kapcsolatos aggodalmakról hallunk, fontos megérteni, hogy nincs kapcsolat a táplálékban lévő akrilamid és az emberben kialakuló rákbetegségek kockázata között. Laboratóriumi állatokban mutattak ki ilyen jelenséget, de ez lényegesen nagyobb, mint amekkora veszélyt az emberekre a kávéfogyasztás jelent.

Forrás: bien.hu

***                    ***                    ***                    ***

Ha tetszett a cikk, kérjük támogasd A rák ellen, az emberért, a holnapért! Társadalmi Alapítvány munkáját, hogy tovább működtethessük az Életigenlők rákellenes médiaportált, kiadhassuk az Életigenlők magazint, rákszűréseket szervezhessünk, onko-segítő telefonos tanácsadással segíthessünk! A rák ellen… Alapítványról a rakellen.hu weboldalon találsz bővebb információkat, pénzbeli támogatás a 11713005-20034986-00000000 számlaszámon, 1%-os rendelkezés május 20-ig a 19009557-2-43 adószámmal lehetséges. Köszönjük!

eletigenlok.hu

Similar Posts