A kutatások szerint a magnéziumhiány a 2-es típusú cukorbetegség, valamint a szívkoszorúér-betegség és a hirtelen szívhalál kockázatával függ szorosan össze. Az első számú haláloknak számít ma is világszerte a szív- és érrendszeri megbetegedés.

Egy nemrégiben végzett kutatás arra mutat rá, hogy a magnéziumpótlás valóban csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát, hiszen a magnéziumkiegészítés csökkenti az inzulinérzékenységet, az inzulinrezisztenciát és az éhomi vércukorszintet mind cukorbetegeknél, mind a nem cukorbeteg személyeknél.

A magnéziumnak jó hatása van a szívegészségre is. A kutatók majdnem tízezer 55 éves vagy annál idősebb nő adatait értékelték. Vizsgálatukban arra mutatnak rá, hogy a nyolc évig tartó vizsgálat során 2300 haláleset fordult elő. Azoknál a betegeknél, akik valamilyen szív- és érrendszeri betegségeben, hirtelen szívhalál miatt vagy szívkoszorúér-betegségben hunytak el, minden esetben alacsony magnéziumszintet mutattak. Az eredmények azt mutatják, hogy a magnéziumkiegészítése nagyon hasznos lehet – főként az életkor előrehaladtával, hiszen komoly szív- és érrendszeri betegségtől óvhat meg bennünket, de a hirtelen szívhalál esélye is jelentősen lecsökken, ha odafigyelünk ennek az ásványi anyagnak a pótlására.

A fentebb olvasott betegségek megelőzése érdekében tehát érdemes odafigyelni a magnéziumpótlásra. Hogy kinek mennyi kiegészítésre van szüksége, csak a laborvizsgálatok dönthetik el. Kérjen háziorvosától erre irányuló vizsgálatokat, hogy megtudja, szorul-e egyáltalán kiegészítésre.

A magnéziumhiány nem csak a szív- és érrendszeri betegségek okozója lehet, számtalan más probléma kialakulásáért is okolható. Például felelőssé tehető a csontritkulás, a depresszió, a magas vérnyomás, a migrénes fejfájás és az asztmás megbetegedés kialakulásért is.

A magnézium egy nagyon fontos ásványi anyag, hiszen szükségünk van rá a normális izom- és idegfunkció fenntartásához, a szívritmus szabályozásához, de támogatja az egészséges immunrendszert és az erős csontok fenntartásához is magnéziumra van szükségünk. A magnézium előnyös a vércukorszint szabályozásához, elősegíti a normális vérnyomást, de az energiacseréhez és a fehérjeszintézishez is hozzájárul. A magnézium kitűnő forrása a bab, a diófélék, a teljes kiőrlésű gabonafélék és a zöld leveles zöldségek.

Forrás: gyogyszernelkul.com

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek