A magnéziumot legtöbbször akkor szedjük, ha az allergiát akarjuk kicsit visszaszorítani, vagy az izomgörcseinkre keresünk gyors megoldást – vannak azonban más jótékony hatásai is. Az egyik például az, hogy a stressz kezelésére is tökéletes.

Mi is tulajdonképpen a magnézium?

A magnézium egy olyan nélkülözhetetlen ásványi anyag, amely több mint 300 enzim működéséhez elengedhetetlen. Az idegrendszer sejtjeinek megfelelő működését támogatja, de a csontok és a fogak felépítésében is részt vesz. Hatására nő az érfalak rugalmassága, és javul a szívizom összehúzódó képessége. Több magnéziumra van szüksége a szervezetednek akkor, ha komolyan sportolsz, vagy nagyobb fizikai igénybevételt élsz át. A hiányát okozhatja a nem megfelelő táplálkozás vagy bizonyos betegségek, de az alkohol túlzott fogyasztása is.

Ha beüt a stressz

Sajnos egyre gyakoribb a fiatalabb generáció körében is a stresszes élet – ez pedig nem csak lelki, de fizikai következményekkel is járhat. Nagyon nehéz azonban magunktól kikerülni a mókuskerékből és lenyugodni, de legtöbben gyógyszert szedni sem szeretnénk, ha nem muszáj. Ezért tökéletes megoldást jelenthet a magnézium, amit igazán túladagolni sem tudsz, mert ha egészséges a veséd, a C-vitaminhoz hasonlóan vizelet útján kiürül a felesleg a szervezetedből. Mivel az idegrendszer normál működéséhez magnéziumra is szükség van, ebből adódóan egy kis plusz magnézium segíthet a stressz kezelésében.

Miért stresszelünk?

A stressz „feladata” eredetileg a közelgő veszélyre való figyelmeztetés, a modern világ folyamatos stresszfaktorai miatt azonban most már állandóan jelen van, és nem csak egy-egy veszélyes helyzetben jelentkezik. A magnéziumon kívül a kalcium az az ásványi anyag, ami felel az idegrendszered helyes működéséért, így ha ezt a kettőt együtt fogyasztod, még jobb hatást érhetsz el. Persze ne várd, hogy egyik napról a másikra elmúlik a szorongás, megszűnik a fejfájás és lazán tudod venni a dolgokat, de hosszú távon rengeteget segíthet a stressz leküzdésében.

Hogyan vidd be a szervezetedbe?

A magnéziumot két helyről is pótolhatod: egyrészt táplálkozás útján, másrészt S.O.S. segítségként kapszulával. Magnéziumot tartalmaznak az olyan hüvelyesek, mint a bab, a borsó vagy a lencse, de van még a szójában, a mákban, a napraforgómagban, és a tökmagban is. Ha úgy érzed, hogy gyorsabb segítségre van szükséged, vedd magadhoz kapszulában a magnéziumot, így biztosan elég kerül belőle a szervezetedbe ahhoz, hogy hatékonyan tudd felvenni a harcot a stresszel.

Forrás: bien.hu

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek