A dm üzleti ars poeticája „Szépség és egészség” – ennek jegyében teltek az idei naptári nyár utolsó napjai augusztus 30. – szeptember 2. között, amikor új üzlet nyílt Csepelen. A nyitás napján 10-12 óra között a Tóth Ilona Egészségügyi Szolgálat védőnője adott gyermekápolási tanácsokat. A hagyományoknak megfelelően társadalmi célokra ajánlották fel az első nap első órájának bevételét, aminek ez alkalommal – az Életigenlők magazin gondozója – A rák ellen, az emberért, a holnapért! Társadalmi Alapítvány lett a kedvezményezettje. A nyitás alkalmából készítettünk interjút Kovács Miklóssal, a dm Kft. cégvezetőjével.

– Miért nyitottak új üzletet a Tescoban? Van már dm Csepelen…

 – Elsődlegesen azért, mert hosszú távon szeretnénk gondolkodni, és mindenképpen azt látjuk, hogy jelenleg a vásárlói szokások főleg az autóslokációra éleződnek ki. Lehetőséget szeretnénk kínálni arra, hogy a vevők kényelmesen tudjanak vásárolni nálunk. A dm-nek nagyon fontos, hogy élményt szerezzen az ide betérőknek. Az új üzlet 500 négyzetméteres, kényelmes, világos, átlátható, ezzel is próbáltuk a jelenlegi piacon észlelhető vásárlói igényeket kiszolgálni.

Az első nap első órájának forgalmát „A rák ellen, az emberért, a holnapért! Társadalmi Alapítvány javára ajánlották fel, mert az alapítványnak is lényeges a természetes táplálkozás és az egészséges életmód. A dm-ben fontosnak tartják az egészséges életmódot? 

– A dm-nek a szépség és egészség nagyon fontos rendezőelv mind a szortiment terén, mind az eladó térben a termékek polci elhelyezésének kialakításában. Ahogy végigjött az üzletünkön, láthatta is, hogy először az élelmiszerekkel és az egészséges táplálkozáshoz szükséges termékekkel találkozhatnak vásárlóink, és ahogy egyre beljebb megyünk az üzletben, következnek a szépségápolási termékek. Zászlóshajónak érezzük magunkat a magyar piacon ebben a témában, és nagy hangsúlyt fektetünk erre a termékkörre. Alapvetően Németország, illetve Ausztria határozza meg a magyarországi dm-ek értékesítési, illetve szortiment stratégiáját. A nemzetközi szinten felhalmozódott sokéves tapasztalatot a teljes hálózat felhasználja a fejlesztésekben.

– Miért alakult ki, hogy a dm egyfajta speciális hipermarket lett? Stratégia volt, hogy az egészséges életmódra is hatni kell akkor, amikor bemegyünk egy drogériaüzletbe? 

– Ez egészen az alapítókig vezethető vissza, a kezdeti kiindulási pont Götz Werner és Günter Bauer, a dm lánc két alapítója, ők negyven évvel ezelőtt felfedezték azt a piaci rést, aminek következtében egy önkiszolgáló drogéria koncepciót alakítottak ki. Ezzel indult Karlsruhe-ban az első üzletek megalapítása. Az elmúlt negyven évben a vásárlói szokások, igények szerint alakított a vállalat mindent. Mind a két tulajdonos nagyon jól látta előre, hogy az egészséges életmód egy fontos, sokakat érintő téma, így értelemszerűen elindultak ebbe a trendi, komplex életmódra ható irányba.

– Hogyan veszik ki részüket a társadalmi felelősségvállalásból, hogyan választják ki társadalmi célú partnereiket? 

– A dm elköteleződött a környezetvédelem, a gyermekek egészségre nevelése, és a szociálisan hátrányos helyzetű családok megsegítése mellett. Ezen törekvéseinket évek óta több társadalmi felelősségvállalás kampány kíséri. 2011-ben „Együtt egymásért” név alatt dolgoztuk ki hosszú távú vállalati felelősségvállalási stratégiánkat, amelynek célja, hogy a gazdaság felelős szereplőjeként megtaláljuk, és felkaroljuk azokat a társadalmunkat súlyosan érintő problémákat, amelyek megoldásában hatékony segítséget tudunk nyújtani.

Fogápolási kampányunkkal általános iskolás gyerekeket szólítunk meg, az óvodásoknak évről évre napvédelmi edukációs kampánnyal készülünk, évente 260 családot támogatunk fél évre elegendő pelenkával, a jubileumunk alkalmából pedig 25 civil szervezet kezdeményezésének megvalósulását támogattuk 500-500 ezer forinttal. Kollégáink munkaidejükből 1-1 napot önkéntes munkával tölthetnek, országos bolthálózatként lehetőségünk van rá, hogy helyben segítsük, és növeljük a dm jelenlétét a helyi közösségekben.

– Menedzserként szembetalálkozik a sokszor nyilván stresszes, mozgalmas életmóddal. Hogyan kapcsolódik ki? 

– A családommal együtt töltött idő az, ami feltölt a mindennapokban.

– Mi az Ön életigenlése? 

– Pozitív szemléletű vagyok, nem a problémákra fókuszálok, hanem a megoldásokat keresem.

Vajda Márta

 

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek