Kérjük, egy megosztással támogasd portálunkat!
OLVASÁSI IDŐ KB. 6 perc

Korszakalkotó mozik, melyek legyenek épp drámaiak, megmosolyogtatóak, meghatóak, álmodozósak, pörgősek vagy szerelmesek, mindenkiben megmozdítanak valamit, de mégis, legesleginkább a női lélekre rímelnek. Vannak filmek, amelyek egy sor gondolatot indítanak el bennünk. Aztán vannak azok, amelyeket ha egyszer megnézünk, úgy ahogy vannak, el is felejtjük őket. És vannak azok a filmek, amelyeket leginkább mi, nők értékelünk. Talán azért, mert minden máson túl igazán rátapintanak a női lélekre sokoldalúságukkal, érzékenységükkel és olykor kiszámíthatatlanságukkal? Ezt a döntést rád bízzuk, de egy biztos: ezt a húsz filmet minden nőnek látnia kell!

Piaf

Az érzékeny, madárhangú francia díva átható életrajza, aki hosszú csatát vívott meg, hogy élhessen, énekelhessen és szerethessen. Vitathatatlanul mestermű. Úgy festi meg Edith Piaf Párizsát, ahogy soha még korábban nem ábrázolták: egyszerre vad, abszurd és varázslatos. Megismerhetjük a fények városának édes és romantikus oldalát, miközben Piaf komplex személyiségén át egy egyszerre sikeres, irigyelt, de mégis tragikus női sorsot élhetünk át. Megunható? No… rien, de rien!

G.I. Jane

Egy film minden különösebb bonyodalom, csavar és villogó harci jelenet nélkül. Mégis talán egyike azon kevés alkotásnak, melyek igazán megmutatják az emberi szellem erősségét – ebben a filmben pedig éppen a női oldalét. G.I. Jane-t néhány felejthetetlen jelenet teszi igazán klasszikussá.

Mona Liza mosolya

Egy mozifilmnek gyakran nem is kell ennél mélyebb jelentésűnek lennie. Ez a film az emberi méltóság, a bátorság és a határozottság értékét mutatja be. De nem ezek a legfontosabb jellemzői, hanem az, hogy megmutatja annak fontosságát, hogy mit gondolunk magunkról. Köszönhetően a jól kiválasztott szereplőgárdának és az ötvenes évek női elitiskolájának minden swinges, humoros és drámai hangulatának tökéletes ábrázolásával, a Mona Liza mosolya nemcsak egy újabb csajos alkotás a feministáknak, hanem egy olyan film, amely mindenkihez szól.

Millió dolláros bébi

A Millió dolláros bébi egy valódi magával ragadó alkotás, figyelembe véve a rendíthetetlen élethű ábrázolásokat. Bemutatja az élet zordságát és kegyetlenségét; azt, hogy néha az élet olyan kihívások elé állít, amelyekkel szemben csak egy félelmet nem ismerő, határozott egyén képes helyt állni. A rendezőnek, Clint Eastwoodnak sikerül megrajzolnia a helyzetekben rejlő sok apró és érdekes finomságot, miközben a szereplők együtt élnek és lélegeznek szerepükkel. Vannak, akik azt mondják, ez egy nyomasztó alkotás, de egy olyan történettől, amelyben egy fiatal lány világbajnok ökölvívó akar lenne, nem is várhatunk igazán cukormázat.

Az ördög Pradát visel

A divat világa kétségtelenül gyönyörű, de ugyanennyire kegyetlen is. A legkisebb hiba azonnal ledönt a csúcsról. Az ördög Pradát visel készítői nem akartak korszakalkotót létrehozni – de az a helyzet, hogy Meryl Streep élete egyik legnagyszerűbb alakításával olyan mélységet adott a Runway női divatmoguljától, amitől, ha a film nem is, Miranda Prietsly összes megmozdulása és bemondása legendás lett. Thats all.

A szabadság útjai

Talán megbocsátható azt gondolni, hogy nem igazán inspiráló egy huszadik század közepén játszódó történet, ami egy kétgyerekes férjről és feleségről szól, akik épp egy személyes válságon mennek keresztül. De nem akkor, ha Leonardo DiCaprio és Kate Winslet alakítja a főszereplőket, egy nagyon erős forgatókönyvben. A szabadság útjai című film végén nehezen tudunk felállni a fotelból, mert tudatosul bennünk, hogy amit épp láttunk, az akár rólunk is szólhatna. Mert elruccanhatunk Párizsba, ha otthon rossz időszakot élünk, ahogy a főszereplők is tették a filmben. De ez nem ilyen egyszerű. Megváltoztathatjuk a körülményeket, de magunk elől sose futhatunk el. És legbelül, ha üresnek érezzük magunkat, akkor a sóvárgás nem fog elmúlni – akárhová is megyünk.

A királynő

Stephen Frears rendező ezzel az alkotásával precízen ábrázolja a brit királyi család életének nehézségeit a Diana hercegnő halála utáni időkben. Hogyan kell viselkednie egy uralkodónak, amikor nem kevés keresetlen szóval illetik? Megengedi, hogy elragadják az érzelmei vagy önuralmat tanúsít, ahogy azt a népe elvárja tőle? Nem véletlen, hogy párhuzamot vonnak Shakespeare-rel a bevezetőben. Mert, ahogy abban a korban karddal küzdöttek az ellenséggel, manapság ugyanezt a csatát kamerák és mikrofonok kereszttüzében vívják, ami ugyanolyan sisakrostélyos bátorságot kíván.

Erin Brockovich

Erin Brockovich története egy erős, de ugyanakkor sebezhető asszony története. Az ő szemszögéből nézve a női gyengeség megengedhetetlen luxus. Talán nem egy zseni, de kitartása, állhatatossága és a mások sorsáért való aggódás lehetővé teszi, hogy elérje a lehetetlent: győzni egy nagyvállalattal szemben. Ha elcsüggedünk, hogy nem vagyunk elég tehetségesek vagy jók a többiekhez képest, érdemes újra és újra megnézni – fantasztikus.

Frida

Ütős film egy felejthetetlen asszonyról, lázadó szelleméről, elfojthatatlan vágyairól és határtalan energiáiról. Frida 20 éves volt, amikor feleségül ment a sokkal időseb, gazdag és már akkor kissé lezüllött Diego Riverához, Mexikó leghíresebb művészéhez. A Frida nem csak a briliáns színészi játékokról szól (le a kalappal, Salma Hayek!), hanem egy asszonyról, akinek a szerelem, a szabadság és a művészet mindenek felett való – még akkor is, ha mozdulni sem tud. A film zenéje külön említést érdemel, fantasztikusan elkapja Frida Kahlo alkotásainak és Mexikó atmoszférának dallamait.

Ízek, imák, szerelmek

Ez a film semmiképp nem maradhatott volna ki a felsorolásból. Az emlékiratból adaptált film egyszerű receptet kínál a depresszió legyőzésére: válassz három országot „I” betűvel, utazz oda és fedezd fel önmagad. A főszereplő, Julia Roberts tökéletesen alakítja a szerepet; ha valaki egyszer megnézte a filmet, könnyen azon kaphatja magát, hogy már csomagolna is a gyönyörű tájak és a komoly önmegismerések birodalmába.

Elizabeth: Az aranykor

Még egy lenyűgöző film a királynők nehéz életéről. De ez nem annyira a történelemről szól, sokkal inkább a királynő személyéről és életéről. I. Erzsébet egy olyan nő volt, akinek nem volt joga a privát szférához, még az élet apró-cseprő dolgaiban sem. Zűrzavar, szenvedély, kaland, árulás és pompa, mind egybe gyúrva ebben az impozáns elbeszélésben, egy utolérhetetlen forgatókönyvvel, csodálatos kosztümökkel és a karakterek bámulatos játékával.

Ahol a szív lakik

Ez az egyik legütősebb mozi, amit valaha készítettek a szerelemről, megbocsátásról és barátságról. Első ránézésre elég banális történetnek tűnik. Egy fiatal férfi elhagyja az állapotos barátnőjét, akire a lány lelki társaként rajongva tekintett. De az élet nem olyan borzalmas, mint amilyennek tűnik. Nem kell kétségbeesni és csüggedni, csak menni tovább, elfelejtve a múlt szerencsétlenségeit, segíteni másoknak és élvezni az életet. Ezt persze hallottuk már ezerszer, de talán nem véletlenül; tényleg ez a kulcs a boldogság megtalálásához.

Jeanne d’ Arc, az Orleans-i szűz

Egy valóban fenséges alkotás. Az ilyen nagy jelentőségű történelmi filmek túl könnyen csaphatnak át unalmasba és túlértékeltbe. De az Orleans-i szűz alkotói tökéletes munkát végeztek, amikor Jeanne d’Arc erős hitű és igazságérzetű karakterét ennyire élethűen ábrázolták, Milla Jovovich briliáns játéka pedig megkoronázza az alkotást.

Nézz az égre

A film eredeti címe – Head in the Clouds’ – nem csak egy véletlenszerűen választott cím. Tökéletesen kifejezi a karakterek lelkiállapotát, az enyhe őrületet és a nem evilági, fenséges érzelmi tapasztalatokat, amelyek felemelnek, ugyanakkor elszigetelnek a valóságtól. A film nagyon komoly elemzés a legtitokzatosabb témában, ami nem más, mint az emberi szív.

Elégia

Néhány filmnek sikerül a velejéig felráznia a közönségét és az Elégia is egy ilyen alkotás. Garantáltan nyomot hagy bennünk a történet, amely egy egyetemi professzor és egy tapasztalatlan diáklány kapcsolatától szól. Emlékeztet bennünket, hogy a világon vannak emberek, akik közel állnak hozzánk és vannak olyanok, akikhez valami egészen mély, spirituális kapcsolat fűz.

Amélie csodálatos élete

Amélie egy fiatal francia nő élénk képzelettel, aki fürdőszobájában egy ötven éve ottfelejtett, titkos játékdobozt fedez fel. Elhatározza, hogy visszajuttatja ezeket a kincseket jogos tulajdonosának. A jóságnak ez az egyszerű megnyilvánulása megváltoztatja az életét és a legváratlanabb módon csöppen mások ügyes-bajos dolgaiba. Jean Pierre Jeunet vöröses-zöldes színekben úsztatott utcái és kanálisai, valamint Yann Tiersen elragadó zenéje nélkül pedig már elképzelni se tudjuk Párizst. Ha valamilyen szerencsétlenség folytán ez a film kimaradt volna eddig az életedből, nagyon sürgősen ajánljuk, hogy pótold, ugyanis az elmúlt 15 év egyik legesleggyönyörűbb mozijáról beszélünk!

Egy hét Marilynnel

Marylin Monroe szerepét eljátszani mindig kihívás. Michelle Williamsnek viszont tökéletesen sikerült; döbbenetes látni, ahogy a színésznő mondhatni reinkarnálódik egy olyan a huszadik századi ikon szerepében, aki egyszerre volt nagyon magabiztos, kacér fiatal nő, ugyanakko félős kislány. Érdemes megnézni ezt a mozit, fantasztikus hangulata van – a végére mi is elhisszük, hogy elérhetjük a csillagokat is.

Evita

Lenyűgöző musical, amely elmeséli Argentína szeretett First Ladyjének, Maria Eva Duarte de Perón, azaz Evita életét. Madonna abszolút hitelesen alakítja Evita személyiségének jó és rossz oldalát, minden összes félelmével és ambíciójával együtt. Természetesen a zene maga külön kitüntetést érdemel, Andrew Lloyd Webber egyedülálló közreműködésével.

Kifutó a semmibe

Ha egy szóval kéne jellemezni ezt a nyersen őszinte filmet, biztos, hogy a kiemelkedőt választanánk. A modellek csillogással teli élete elsőre csodálatosnak tűnik, tele fotózással, társasági eseményekkel és a kifutó varázslatos hangulatával. Mindeközben kiderül, hogy ez a világ teljesen más. A filmkészítők számára ezzel az alkotással bizonyosodott be a fiatal Angelina Jolie-ról, hogy nem csupán gyönyörű, de igazi színésznő is.

Coco Chanel

Nagyszerű film egy erős és határozott asszonyról, aki szembeszáll a konzervatív társadalom idejétmúlt moráljával, szoros fűzőivel és unalmas ruháival. Mondhatnánk, hogy egyhangú és unalmas, de ha pontosabban akarjuk kifejezni magunkat, akkor inkább ez egy nyugodt tempójú és hangulatú alkotás, annak minden bájos hazugságával. Kicsit olyan, mint az élet maga, néha lassan poroszkál, máskor meg gyorsabban száll, mint a képzelet. Audrey Tautou, hovatovább, utolérhetetlenül alakítja Chanelt.

Szóval ha eddig bajban voltál, hogy milyen filmmel lazíts le esténként és eredménytelenül pörgetted a világhálót, akkor a keresgélés most véget is ért; húsz napra most garantáltan elláttunk pazar női filmekkel! Jó mozizást kívánunk!

Forrás: brightside.me

Életigenlők.hu

Similar Posts