Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!
OLVASÁSI IDŐ KB. 3 perc

Immunrendszerünk erősítését már ősszel el kell kezdenünk, de minden évszakban figyelnünk kell az egészségünkre. Cikkünkben 5 olyan ajánlásról lesz szó, amelyek fontosak és lényegesek immunrendszerünk erősítésében.

Táplálkozzunk egészségesen

A táplálkozás az egyik kulcstényezője az egészség és a jó közérzet fenntartásának. Az ételeinkben található tápanyagok hozzájárulhatnak a fertőzések megelőzéséhez, illetve a betegségek gyors leküzdéséhez. Az egészséges táplálékok ugyanis gyulladáscsökkentő hatással rendelkeznek, mérsékelik az oxidatív stresszt a szervezetben, emellett megnövelik az antioxidáns szintet és harmonizálják a bél mikrobiomját is.

Ha rendszeresen fogyasztunk zöldségeket és gyümölcsöket, úgy fitotápanyagokkal látjuk el a szervezetünket és ezek hozzájárulnak a bél egészséges flórájának kialakulásához. A rostbevitel növelése is segíthet az immunrendszer fokozásában, ellenben csökkenteni szükséges a hozzáadott cukrot, a sót, a feldolgozott élelmiszereket és a telített zsírokat, mivel ezek gátolják az immunfunkciókat.

Mozogjunk rendszeresen

A rendszeres testmozgás is támogatja az immunrendszer működését azáltal, hogy hozzájárul a fertőzésekkel küzdő fehérvérsejtek és antitestek számának növeléséhez, mindemellett pozitívan hat a keringésre, valamint csökkenti a szervezetben a stresszhormonok magas szintjét is. A fizikai aktivitás javítja a szervezet oxigénellátását, illetve segíti a jobb véráramlást és a sejteket is hozzájuttatja az alapvető tápanyagokhoz.

Kerüljük a stresszt

A krónikus stressz elnyomja az immunfunkciókat, fokozott érzékenységet okozva ezzel a betegségekkel szemben. A rendszeres mozgás jótékony hatása az is, hogy csökkenti a stresszt, de a különféle stresszkezelési technikák is segítségünkre lehetnek még, akár a meditáció, a tai chi, a relaxáció, de még a kertészkedés is.

Aludjunk nyugodtan

A minőségi alvás elengedhetetlen az immunrendszer megfelelő működéséhez, a gyulladás leküzdéséhez. A pihentető alvás fokozza a szervezet helyreállító képességét, ennek köszönhetően pedig nagyobb esély nyílik a betegségekből való gyors gyógyulásra. Napi 7-8 óra nyugodt alvásra van szükségünk a regenerációhoz.

Éljünk örömtelien

Az elszigeteltség, a magány, a gyász vagy a konfliktusok gyulladáshoz és csökkent immunfunkciókhoz vezetnek, éppen ezért fontos, hogy odafigyeljünk a pozitív és örömet adó emberi kapcsolatainkra. A társadalmi kapcsolatok ápolása, az öröm átélése és az optimista hozzáállás nemcsak erősebb immunfunkciókat, hanem jobb egészséget is eredményez.

Forrás: gyogyszernelkul.com

***                    ***                    ***                    ***

Ha tetszett a cikk, kérjük támogasd A rák ellen, az emberért, a holnapért! Társadalmi Alapítvány munkáját, hogy tovább működtethessük az Életigenlők rákellenes médiaportált, kiadhassuk az Életigenlők magazint, rákszűréseket szervezhessünk, onko-segítő telefonos tanácsadással segíthessünk! A rák ellen… Alapítványról a rakellen.hu weboldalon találsz bővebb információkat, pénzbeli támogatás a 11713005-20034986-00000000 számlaszámon, 1%-os rendelkezés május 20-ig a 19009557-2-43 adószámmal lehetséges. Köszönjük!

eletigenlok.hu

Similar Posts