Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!
OLVASÁSI IDŐ KB. 2 perc

Az egyik legjobb aerob szabadidős tevékenység nem más, mint a kerékpározás. Kint a szabadban mindig jólesik egy kicsit mozogni. A kerékpározás nem mellesleg az egyik olyan sport, ami kíméli az ízületeket, mégis nagyon jót tesz a testi és a lelki egészségünknek egyaránt. Cikkünkből megtudhatja, miért is olyan egészséges sport a kerékpározás, miért érdemes autó helyett inkább biciklivel közlekedni, akár még a munkahelyünkre is.

Kalóriaégető

A rendszeres és nagy intenzitású kerékpározás segít a kalóriaégetésben és a sikeres fogyókúrához is aktívan hozzájárul. A folyamatos kerékpározással óránként 300-400 kalóriát is elégethetünk. Ez a testedzés javítja az anyagcserét, ami szintén segít az extra kalória elégetésében.

Izomépítő

A kerékpározással azonban nemcsak zsírt égethetünk, hanem izmot is építhetünk. Elsősorban a comb, a lábszár és a fenék izmai erősödnek meg. De növekszik a pulzusszám is, így több vér pumpálódik a szívbe. A rendszeres kerékpározás tágítja az ereket és ez segít a vérnyomás csökkentésében, ami növeli a szívizom rugalmasságát és erősíti az artériákat. Kutatások azt mutatják, hogy már heti 3-4 alkalommal, legalább félórás biciklizés is hozzájárul az alacsonyabb vérnyomáshoz és az LDL-koleszterin-szint csökkentéséhez.

Mentális nyugalmat biztosít

A kerékpározás mentális nyugalmat is biztosít, így nagyon hatásos lehet depresszió, stressz és szorongás ellen, de javítja a koncentrációt is. A rendszeres mozgás jobb hangulatot biztosíthat, hiszen hatására endorfin, azaz boldogsághormon szabadul fel a szervezetben.

Immunrendszer erősítő

A testmozgás egyik nagy előnye, hogy segít a fertőzések elleni hatékony küzdelemben. A tanulmányok azt mutatják ugyanis, hogy a rendszeres kerékpározás növeli a fehérvérsejtek és az antitestek számát, ami hatásos lehet a betegségek elleni küzdelemben és az immunrendszer erősítésében.

Javítja a tüdő kapacitását

A kerékpározás a tüdő kapacitását is javítja, hiszen növeli a légzési sebességet, ami nagyobb mennyiségű oxigént eredményez a tüdőben, így erősebb és egészségesebb lehet a tüdőnk.

Csökkenti a cukorbetegség kockázatát

A fizikai aktivitás hiánya oka lehet a cukorbetegség kialakulásának. Kutatások azt mutatják, hogy már napi 30 percnyi kerékpározás is jelentősen csökkenti a cukorbetegség kockázatát.

Csonterősítő

De ez a sport fokozza a csontok erejét is, aminek köszönhetően csökkenhet a csonttörések kockázata. A kerékpározás abban is segíthet, hogy megszabaduljunk az ízületi gyulladás generálta fájdalomtól.

Forrás: gyogyszernelkul.com

***                    ***                    ***                    ***

Ha tetszett a cikk, kérjük támogasd A rák ellen, az emberért, a holnapért! Társadalmi Alapítvány munkáját, hogy tovább működtethessük az Életigenlők rákellenes médiaportált, kiadhassuk az Életigenlők magazint, rákszűréseket szervezhessünk, onko-segítő telefonos tanácsadással segíthessünk! A rák ellen… Alapítványról a rakellen.hu weboldalon találsz bővebb információkat, pénzbeli támogatás a 11713005-20034986-00000000 számlaszámon, 1%-os rendelkezés május 20-ig a 19009557-2-43 adószámmal lehetséges. Köszönjük!

eletigenlok.hu

Similar Posts