A legújabb kutatások azt sugallják, hogy a sör egyáltalán nem egészségtelen. Természetesen csak mértékkel fogyasztva érvényesülnek a pozitív hatásai. A sörre is érvényes, hogy ha túl sokat iszunk belőle, akkor károsan hat az egészségre.

A bor sokszor került már a kutatások középpontjába. A vörösborral kapcsolatban megállapították, hogy nagyon jót tesz a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzése ellen. Nos, a legutóbbi kutatások a sörrel kapcsolatban is azt mutatják, hogy rendszeresen, kismértékben fogyasztva hasonló hatásokat várhatunk tőle.

A sörrel kapcsolatban az is bebizonyosodott, hogy csökkenti a szervezetben a gyulladást, így védelmet élvezhetünk általa az ízületi gyulladással szemben.

A sör többek között komlót is tartalmaz. Ennek a gyógynövénynek antimikrobiális hatásai vannak, amely védelmet jelenthet a fogkő kialakulása ellen, sőt még az ínybetegségeket is megelőzhetjük a segítségével.

A sör még a szembetegségekkel szemben is védelmet jelenthet, különösképpen a szürkehályoggal szemben. A sör ugyanis antioxidánsokat tartalmaz, amelyek csökkentik a szabad gyökök kialakulásának az esélyét.

A vesekő nem más, mint apró, kemény ásványi lerakódás a vese belsejében, amely többek között kialakulhat a kevés folyadékfogyasztás miatt, de egyes ételek is ösztönzik azok létrejöttét. Kutatók úgy vélik, hogy a sör csökkenteni tudja a vesekő kialakulásának a kockázatát, mivel a sörnek vízhajtó tulajdonsága van.

A kutatók szerint a sör a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is csökkenteni tudja. A mérsékelt sörfogyasztás akár 30 százalékkal is csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának a kockázatát. Számos tényező játszhat ebben szerepet, de leginkább talán a sör gyulladáscsökkentő hatása segít a cukorbetegség megelőzésében. A kutatások azt is megállapították, hogy a mérsékelt sörfogyasztás kedvező hatással van nemcsak az inzulinszintre, hanem a trigliceridszintre is.

A sör gazdag forrása a szilíciumnak, amely kulcsfontosságú a csontképződés és a csont egészségének fenntartása szempontjából. Ha szilíciumban gazdag ételeket fogyasztunk, biztosak lehetünk benne, hogy sokkal kisebb lesz a kockázata a csontritkulás kialakulásának. Szilíciumban gazdag táplálékok: zöld leveles zöldségek, teljes kiőrlésű gabonák és zöldbab.

Forrás: gyogyszernelkul.com

***                    ***                    ***                    ***

Ha tetszett a cikk, kérjük támogasd A rák ellen, az emberért, a holnapért! Társadalmi Alapítvány munkáját, hogy tovább működtethessük az Életigenlők rákellenes médiaportált, kiadhassuk az Életigenlők magazint, rákszűréseket szervezhessünk, onko-segítő telefonos tanácsadással segíthessünk! A rák ellen… Alapítványról a rakellen.hu weboldalon találsz bővebb információkat, pénzbeli támogatás a 11713005-20034986-00000000 számlaszámon, 1%-os rendelkezés május 20-ig a 19009557-2-43 adószámmal lehetséges. Köszönjük!

eletigenlok.hu

Hasonló cikkek