A káposzta nagyszüleink egyik legfontosabb vitaminforrása volt. Főzték, savanyították, párolták vagy  éppen csak salátaként tálalták. Amit viszont talán a legváltozatosabb ételek mellé tálalhatunk, az a párolt káposzta, annak is a lila változata.

Amit a lila káposztáról jó tudni

  • Magas az  B- és C-vitamin tartalma, ugyanakkor jelentős mennyiségű ásványi sót és fehérjét is tartalmaz.
  • Csírája is nagyon jó kalciumforrás, továbbá valóságos vitaminbomba.
  • Kalóriatartalma 31 kcal/100gr, szinte teljesen zsírmentes, fogyókúrázóknak ideális.
  • Amerikai kutatók 36 féle antocianint azonosítottak a vörös káposztában. Az antocianinok a flavonoidok csoportjába tartozó, egészséges növényi eredetű tápanyagok, ez adja a vöröskáposzta színét is. Egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy az antocianinok védenek a rák ellen, javítják az agyműködést és elősegítik a szív egészségét is.
  • Leve rendszeres fogyasztással ( napi 3-szor 1 dl) csökkenti a depressziót, ezen kívül begyógyítja a fekélyeket, a benne lévő U vitaminnak köszönhetően .
  • Kéntartalma baktérium- és vírusölő.

Párolt káposzta recept

Hozzávalók:

  • 1 fej lila káposzta
  • 1 kávéskanál őrölt kömény
  • méz (cukor) ízlés szerint
  • bors
  • ecet

Elkészítés:

Vékony csíkokra vágjuk vagy reszeljük a káposztát, betesszük egy tálba,  besózzuk, és fél órát állni hagyjuk. Egy nagyobb lábasban kevés olajon párolni kezdjük a kinyomkodott káposztát, majd mézet öntünk rá. Kevés vizet öntünk rá, sózzuk, borsozzuk, és még egy kevés őrölt köményt szórunk rá. Kb. fél óra alatt megpárolódik a káposzta. Ha kész, egy pici ecetet öntünk hozzá, és jól összekeverjük. Bátran adhatjuk minden sült mellé!

Forrás: sokszinuvidek.24.hu

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek