Szerencsére ma már nagyon sokféle egészséges táplálék közül válogathatunk, így némi változtatással mi is sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért. Nyáron egyébként is könnyebb dolgunk van, hiszen számtalan zöldség és gyümölcs megtalálható a piacon, így igazán van miből válogatni. Vannak olyan szerencsés emberek, akik saját kerttel rendelkeznek, így ezek a személyek meg is termelhetik az alább olvasható szuperegészséges táplálékokat.

A bordó csoda: meggy

Az egyik legegészségesebb gyümölcs a meggy. Én mindig nagyon várom a szezonját, szinte kilószámra tudnám enni. Nemcsak a meggy, hanem a belőle préselt lé is nagyon finom és egészséges. Egyrészt segítséget nyújt a mély és pihentető alvásban, másrészt a testmozgás utáni izomfájdalmat is enyhíteni tudja. A meggy még a fogyásban is segíthet. A meggy ugyanis antocián nevű vegyületekben gazdag, amelyek elősegítik a zsírégetést és megakadályozzák a zsír elraktározódását.

A piros egészség

A paradicsom is nagyon egészséges. A paradicsom likopinban gazdag, amely nem más, mint egy karotinoid. A karotinoid védelmet jelenthet számunkra a napégéssel szemben. Egy kutatásba embereket vontak be. Az egyik csoport rendszeresen kapott paradicsomot, míg a másik csoport tagjainak étrend-kiegészítőként kellett likopint fogyasztaniuk. Azok, akik a paradicsomot fogyasztották, kevésbé voltak kitéve a napégés kockázatainak az étrend-kiegészítőt fogyasztó társaiknál.

A görögdinnye és a víztartalom

A görögdinnye az egyik legjobb szomjoltó lehet nyáron, ugyanis több mint 90 százaléka víz. A görögdinnye nemcsak hidratáltan tartja a szervezetet, de kitűnő hatással van a memóriára és még a hangulatra is pozitívan hat. Nyáron gyakran izzadunk, melegünk van, és ilyenkor nagyon élvezzük az olyan ételeket és italokat, amelyek hűsítő hatással rendelkeznek. Nos, a görögdinnye is rendelkezik ilyen hatással. A görögdinnyét még a fogyókúrázók is fogyaszthatják minden lelkiismeret-furdalás nélkül, mert csak kevés kalóriát tartalmaz.

A málna és a rostok

A málna egy rostokban bővelkedő gyümölcs, amely csökkenti az LDL-koleszterin szintjét. A rostokban dús táplálkozás nemcsak a súlygyarapodást akadályozza meg, de a fogyást is támogatja.

Forrás: gyogyszernelkul.com

***                    ***                    ***                    ***

Ha tetszett a cikk, kérjük támogasd A rák ellen, az emberért, a holnapért! Társadalmi Alapítvány munkáját, hogy tovább működtethessük az Életigenlők rákellenes médiaportált, kiadhassuk az Életigenlők magazint, rákszűréseket szervezhessünk, onko-segítő telefonos tanácsadással segíthessünk! A rák ellen… Alapítványról a rakellen.hu weboldalon találsz bővebb információkat, pénzbeli támogatás a 11713005-20034986-00000000 számlaszámon, 1%-os rendelkezés május 20-ig a 19009557-2-43 adószámmal lehetséges. Köszönjük!

eletigenlok.hu

Similar Posts