A nők és a férfiak szervezete kissé eltérő igényekkel rendelkezik. Vannak kimondottan egyik vagy másik nemnek javasolt vitaminok, melyek tökéletes működésünket biztosítják.

Ha nők vagyunk, testünknek egyedi igényei vannak annak érdekében, hogy optimális szinten működjön. Lássuk, mely 10 vitamin biztosítja ezt a számunkra.

D-vitamin: tökéletes vitamin nőknek, melyet „nap vitaminnak” is neveznek. Fontos, hogy a szervezet megfelelően felszívja a kalciumot. Hölgyeknél különösen, mivel hajlamosabbak a csontritkulásra, mint a férfiak. Tanulmányok szerint a D-vitamin nőknek azért is lényeges, mert segít fenntartani az izomtömeget menopauza után. Szteroidot szedőknek is fontos, mivel ezek gyengítik a csontokat. Elegendő D-vitamint a napsütésből, zsíros halakból, tojásból szerezhetünk be. Télen előnyös a táplálék-kiegészítő szedése is.

A-vitamin: ez az antioxidáns az egészséges bőrért, szemekért, izmokért is felelős. Ha ragyogó bőrt szeretnénk, s minél tovább éles látást, ne hagyjuk ki. Az élénk színű zöldségekben megtaláljuk, így a paprikában, tökben, répában és tejtermékekben, mint például a tej és a tojás.

B2-vitamin (riboflavin): ha nem jutunk elegendőhöz ebből a vitaminból, testünk hajlamosabb lesz a fáradtságra, szorongásra, az ajkak cserepessé válhatnak. Kiváló vitamin nőknek, melyet leginkább teljes kiőrlésű gabona, szójabab, dió, sajt biztosít.

B6-vitamin (pyridoxin): a többi B-vitaminnál nagyobb mértékben szükséges az anyagcseréhez és az energiatermeléshez. Az idegek egészségében is jelentős a szerepe. Ha időnként görcsöktől szenvedünk vagy bizsergést érzünk a kezünkben, növelnünk kell a B6-vitamin bevitelét. Együnk banánt, zabkását, diót és húst.

B7-vitamin (biotin): fontos a test külső védelmi rendszerének fenntartásában, az egészséges bőr, haj, körmök „őrzője”. Fogyasszunk elegendő tejet, tojást, zöld leveles zöldséget, gyümölcsöket, mint például sárgadinnyét és görögdinnyét.

B12 vitamin (cianokobalamin): ha nincs belőle elég a testben, memóriaproblémát, depressziót, vérszegénységet tapasztalunk. Előzzük meg ezt azzal, hogy elég tojást, halat, tejet, gabonát eszünk.

B9 vitamin (folsav): lényeges vitamin nőknek, különösen terhesség alatt. Megelőzi a születendő gyermeknél az idegcső-záródási rendellenességek kialakulását. A zöld leveles zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonában, citrusfélékben és a tojásban is megtaláljuk.

E-vitamin: szintén egy potenciális antioxidáns, mint az A-vitamin. Segít megvédeni a szervezetet a szabad gyökök károsító hatásaitól, s egészségesen tartja az immunrendszert. Növényi olajokban, magvakban, dióban és dúsított gabonafélékben megtalálható.

K-vitamin: ez a vitamin azért fontos, mert segít a vérrögök kialakításában. Enélkül könnyen zúzódhatnánk vagy elvérezhetnénk. Elegendő K-vitaminhoz jutunk, ha eszünk zöld leveles zöldségeket, babot, tojást.

C-vitamin (aszkorbinsav): gyakran említik immunrendszer-erősítőként, tökéletes vitamin nőknek. A C-vitamin antioxidánsként megelőzi a szabad gyökök károsító hatását. Citrusfélékben, burgonyában, paprikában és kesudióban is fogyaszthatjuk.

Forrás: napidoktor.hu

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek