A zeller az egyik olyan zöldség, amely rengeteg antioxidáns vegyületet tartalmaz. Gazdag forrása a C-vitaminnak, a béta-karotinnak és a flavonoidoknak is. A benne lévő fitonutrienseknek a gyulladáscsökkentésben van kiemelkedő szerepük.

A krónikus gyulladást már számtalan betegséggel hozták összefüggésbe, többek között az ízületi gyulladással és a csontritkulással. A zeller több mint 25 gyulladáscsökkentő vegyületet tartalmaz, így mindenképpen érdemes fogyasztani, ha szeretnénk, hogy a gyulladás csökkenjen vagy eltűnjön a szervezetünkből.

Mivel antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatással is rendelkezik, így az egész emésztőrendszerre pozitív hatást gyakorol. A zellerben található poliszacharidok csökkentik a gyomorfekély kialakulásának a kockázatát. Az emésztőrendszer számára az is kedvező, hogy a zellernek magas a víztartalma, illetve sok oldható és oldhatatlan rostot tartalmaz.

A zeller gazdag A-, K- és C-vitaminban, illetve káliumban és folsavban. Alacsony a glikémiás indexe, vagyis nem emeli meg drasztikusan a vércukorszintet.

A zeller lúgosító hatással rendelkezik, és olyan ásványi anyagok vannak benne – magnézium, vas, nátrium –, amelyek sok alapvető testi funkcióhoz nélkülözhetetlenek.

Hozzávalók

– 2 nagyobb fej zeller
– hagyma ízlés szerint (snidling)
– fokhagyma
– paradicsom
– olívaolaj
– zsírszegény tejföl
– 1 lime reszelt héja és kifacsart leve
– 1 kisebb csokor petrezselyem
– 1 nagyobb csokor zeller

Elkészítése

Dinszteljük meg a hagymát egy kevés olajon, majd adjuk hozzá a meghámozott, megmosott és lereszelt zellert. Dinszteljük az egészet körülbelül 10 percig. Ha elkészült, várjuk meg, míg kihűl. Közben alaposan mossuk meg a zeller- és a petrezselyemleveleket, majd vágjuk fel kisebb darabokra. Mossuk meg a paradicsomot is és kockázzuk fel. Reszeljük le a lime-ot és facsarjuk ki a levét. Tegyük turmixgépbe a megdinsztelt zellert és adjunk hozzá minden más hozzávalót – a felkockázott paradicsomot, a tejfölt, a lime lereszelt héját és a kifacsart levét, a felaprított zellert. Fogyasszuk pirítóssal, hiszen nagyon egészséges. Ehetjük reggelire, de vacsorára is. Sőt, napközben desszert helyett is fogyaszthatunk zellert, mert könnyen eltelít, és kevésbé éhezünk meg.

Forrás: gyogyszernelkul.com

eletigenlok.hu

Hasonló cikkek