Kérjük, egy megosztással támogasd portálunkat!
OLVASÁSI IDŐ KB. 3 perc

Tudja-e az olvasó,hogy a gyakran emlegetett, „aki másnak vermet ás, maga esik bele”, a „karma utol ér”, „kölcsön kenyér visszajár” szólások, mit jelentenek, honnan erednek? Olyan élethelyzetek ezek, amiben „osztályismétlésre ítéltetünk”.

Ezek a szent könyvek ihlette közmondások a szellemi hatás ellenhatás törvényéről szólnak, azaz amit teszünk jót vagy rosszat, az ok-okozatláncolatban visszakapjuk ugyanazt, ugyanúgy, vagyis ki mint vet, úgy arat.

A szólás abból ered, hogy mint ahogyan a kölcsön kért kenyeret is illik megadni, a kapott bántás is választ érdemel. „Szemet szemért” alapon, visszakapja az illető, amit tett ellenünk. Ezt a felvetést árnyaljuk majd a továbbiakban Jákob és Ézsau történetében. Archetipikus a testvérek története, nemcsak a Bibliában, más népek mitológiájában is megtalálhatók, két jellemző példa Romulus és Remus, Széth és Ozirisz mítosza. Az elsőszülött a legmagasabb szakrális szinten az Isten fiát jelképezi, az őshagyomány szerint őt jeleníti meg földi szinten az elsőszülött.

Az ősbűn melegágya a családban van, ahogy történt ez az első bibliai családban is. Nyughatatlan, kóbor lelkek lettünk, mint Kain, vándorlunk óráról órára, egyik tudatállapotból a másikba, világkorszakról világkorszakra és a kölcsönkenyeret olyan élethelyzet formájában kapjuk vissza, amelyben nem álltunk helyt, osztályismétlésre ítéltettünk, hogy javíthassunk. Addig kerül elénk az elbukott életvizsgahelyzet, amíg sikeresen megfelelünk: „alázattal különbnek tartjuk a másikat”. Itt jutunk el egy ismert bibliai testvérkonfliktushoz Jákob és Ézsau történetéhez. Ézsau az elsőszülött, aki haza térve a vadászatból Jákóbnak eladja elsőszülöttségi jogát egy tál lencséért, mert annyira éhes. Ézsau pillanatnyi ösztönkésztetéséért. egyenesen elherdálja, semmibe veszi az isteni rendet. Aztán Jákób, aki anyjuk, Rebeka kedvence volt, anyai biztatásra Ézsau szőrébe öltözve gyengén látó apját megtéveszti és úgy csalja ki az elsőszülöttségi áldást is, ami jelentős előnyhöz juttatja őt és utódait.

Itt időzzünk el egy kicsit: Rebeka, az anya kedvencével a kisebb testvérrel cselszövést tervel ki a nagy testvér rovására és kisemmizik. Kedves olvasó, így van ez ma is, sajnálatosan sok családban, mert az társadalmunk ős- és alapsejtje, rendszerint itt kezdődik az ármány és itt is kell megszűnnie. Nagy az anyák felelőssége, mivel nekik, a családi tűzhely őrzőinek nemhogy elfogultaknak nem szabad lenni, hanem pont nekik kellene a meglévő ellentéteket kisimítani.

A kárvallott nagy testvéreknek meg kell értenie, hogy sérelmeiket ne torolják meg, ne legyenek bosszúállóak, ha meg nem valami gladiátorok, akkor ne emésszék magukat, ne meneküljenek elfojtásokba. Bocsássanak meg és szeressenek és ha ehhez segítség kell forduljanak terapeutához. A manapság elterjedt hellingeri családállítások is a mély gyökerű, rossz családi viszonyok, a szülő-gyerek között kialakult problémák megoldására honosodtak meg, többen az olvasók közül bizonyára hallottak vagy jártak is egy-egy programon.

Ézsau megbánta hanyagságát, de nem azt, hogy az Úrnak fájdalmat okozott, hanem az elvesztett áldás előnyeit siratta. Nem jutott belátásra, hogy kiszálljon, a bosszú körforgásából, éveken át. Üldözte öccsét. Jákób pedig a megtévesztésekkel a mai napig az elsőszülötteket hozta szorult helyzetbe, az elsőszülöttek szolgálják ki, kényeztetik a kisebb testvéreket, a családban őket használják ki, mégis gyakran ők húzzák a rövidebbet, egyszóval viszik el a balhét. A kölcsönkenyeret Jákób azonban visszakapta; szinte egész életében Ézsau elől menekült. Ám ő volt a választott, de bűnösebb, aki megtalálta a megbánás és megértés helyét és idejét Ézsauval ellentétben.

A felébredés, megvilágosodás és megtérés a kulcs. Ki kell szállni a hetedíziglen való bűnhődés, – ez a bűnhődés; újabb bűnök elkövetésének láncolata -, a rossz karma ördögi köréből, hogy nem toroljuk meg gyermekeinken a szüleinktől kapott sérelmeinket. Kiszállunk a bosszú, szeretetlenség körforgásából és a megértés, a szeretet és megbocsájtás útjára lépünk, akkor vehetjük Isten ezeríziglen tartó áldását.

Batári Gábor

***                    ***                    ***                    ***

Ha tetszett a cikk, kérjük támogasd A Rák Ellen- Az Emberért, A Holnapért Társadalmi Alapítvány munkáját, hogy tovább működtethessük az Életigenlők rákellenes médiaportált, kiadhassuk az Életigenlők magazint, egészségfesztivált, konferenciákat szervezhessünk, onko-segítő telefonos tanácsadással segíthessünk! Az alapítványról a rakellen.hu weboldalon találsz bővebb információkat, pénzbeli támogatás a 11713005-20034986-00000000 számlaszámon, 1%-os rendelkezés május 20-ig a 19009557-2-43 adószámmal lehetséges. Köszönjük!

eletigenlok.hu

Similar Posts