Ha a vérereidben lerakódások képződnek, az elsősorban a rossz koleszterinekben gazdag ételek miatt van, ami azért veszélyes, mert megnöveli a vérnyomásod és keringési problémákat idézhet elő. Éppen emiatt érdemes nagyon odafigyelned az életmódodra, illetve a táplálkozásodra. Most következzen 10 élelmiszer, ami hozzájárul a vérerek egészségének és rugalmasságának megőrzéséhez.

1. Kurkuma

A népszerű fűszernövény legerősebb hatóanyaga a kurkumin, ami egyben egy nagyon remek szív- és keringéserősítő csodaszer, mivel csökkenti a LDL-koleszterint, megakadályozva így a vérrögök keletkezését.

2. Fokhagyma

A fokhagymában számos erős antioxidáns van, amely tisztítja a vérereket, csökkenti a magas vérnyomást, megelőzvén így az érelmeszesedést, a vérrögök kialakulását, 50 százalékkal csökkenti az agyvérzés és szívroham esélyét is.

3. Gyömbér

A gyömbérben sok antioxidáns, és gyulladáscsökkentő hatóanyag van, ez a gingerol és a shogaoli, amelyek nagyon jót tesznek a szívműködésnek. A gyömbér remekül csökkenti a rossz koleszterint a vérben, megelőzi az érelmeszesedést, és védi az egész keringési rendszert.

4. Cayenne bors

A Cayenne bors kapszaicint tartalmaz, amely remekül csökkenti az LDL-koleszterint, de emellett kisebb lesz a szívroham, agyvérzés esélye. A Cayenne bors hatásosan serkenti az vérkeringést, egészségesen tartva a vérereket.

5. Citrom

A citrom remek hatással van a keringésre, köszönhetően a C-vitaminnak, amely egyben egy remek antioxidáns, amely csökkenti a rossz koleszterin emelkedését, mérsékli a gyulladásokat.

6. Fahéj

Ez az aromás fűszer remekül védi a szívet, csökkenti a koleszterint, így már napi 6 gramm fahéj jelenősen képes mérsékelni az LDL-koleszterin szintet, ami a cukorbetegeknek is nagyon jó.

7. Lenmag

Remekül megtisztítja a vérereket a lerakódástól, jótékony Omega-3 zsírsavat tartalmaz, ami szabályozza a vérnyomást és a gyulladásokat, és akár 46 százalékkal csökkentheti az érelmeszesedést.

8. Savanyú káposzta

Ebben a finomságban olyan hatóanyagok találhatók, amelyek megakadályozzák az érelmeszesedés kialakulását, sőt, még a káros kémiai anyagoktól is megszabadítják a szervezetet.

9. Szezámmag

Ha rendszeresen fogyasztasz szezámmagot, megelőzheted az érelmeszesedést, mivel nagyon sok jótékony növényi olajat tartalmaz, amelyek jót tesznek a vérereknek.

10. Gránátalma lé

Napi 240 ml gránátalma lé 18 hónapig tartó fogyasztásával jelentősen csökkenteni lehet az kezdeti érelmeszesedést, így megéri kipróbálnod a módszert.

Forrás: 9am.hu

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek