A migrénes fejfájás komoly fájdalommal jár együtt. A migrén egy olyan neurológiai állapot, amely más szimptómákat is magával hoz. Ilyen lehet a hányinger, a hányás, a kéz és a láb zsibbadása és bizsergése, a látászavarok, a fény-, a hang- és a szagérzékenység. A migrén krónikussá is válhat, amely hatással lehet az egyén mindennapjaira és az egész életére.

A migrén tüneteinek csökkentésére nagyon hatásos lehet az akupresszúra, amely a test bizonyos részein történő akupresszúrás nyomást foglalja magába. Ez csökkenti az izmok feszültségét és csillapítja a fájdalmat.

Sok étel válthat ki migrénes fejfájást, ilyen például az étcsokoládé, a vörösbor, a feldolgozott élelmiszerek, az alkohol és a koffeintartalmú italok. Használjon étkezési naplót, hogy kiderüljön, Önnél mi váltja ki a migrént, és a jövőben óvakodjon ezektől az élelmiszerektől.

Az antimikrobiális hatással rendelkező illóolajokat is gyakran használják a migrén csillapítására. A levendula-illóolaj nagyon hatékony a stressz és a szorongás oldására, de a fejfájást is csillapítani tudja. A levendulaolajos inhaláció a migrénes fejfájás súlyosságát tudja csökkenteni.

Kutatások igazolják, hogy a gyömbér is csillapítani tudja a migrénes fejfájást. Ennek talán a gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatása lehet az oka.

A stressz ronthatja, súlyosbíthatja a migrén tüneteit, illetve a migrén kiváltója is lehet. A stressz oldására is léteznek hatékony gyógynövények – levendula, kamilla, citromfű –, de egy forró fürdő és a zenehallgatás is sokat segíthet.

Mivel a jóga javítja a vér áramlását és csökkenti az izmokban keletkező feszültséget, így segíthet a migrén tüneteinek enyhítésében.

Migrénes fejfájásnál a biofeedback és az akupunktúra is sokat segíthet. A nyak és a vállmasszázs is oldani tudja a felgyülemlett feszültséget, amely csökkentheti a migrén által kiváltott fájdalmat. A masszázzsal a stresszt is csökkenthetjük.

A migrén gyakoriságát csökkentheti az acsalapu és az őszi margitvirág.

A magnézium egy olyan ásványi anyag, amelyet minden migrénnel küszködő személynek pótolni szükséges.

A B-komplex-vitaminok is sokat segíthetnek a migrén gyakoriságának és súlyosságának csökkentésében. A B-vitaminok ugyanis a neurotranszmitterek szabályozásában játszanak szerepet.

Forrás: gyogyszernelkul.com

eletigenlok.hu

Hasonló cikkek