Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!
OLVASÁSI IDŐ KB. 2 perc

A Stanford Egyetem professzorai arra vállalkoztak, hogy összeállítsák a világ öt legegészségesebb táplálékának listáját. Az élen kizárólag zöldségek, és gyümölcsök szerepelnek, ami nem meglepő, tekintve, hogy ezek tartalmazzák a legtöbb vitamint, ásványi anyagot és antioxidánst.

Fahéj

A fahéj segít kordában tartani a vércukorszintet, napi egy gramm jelentősen javítja a kettes típusú cukorbetegek állapotát, ráadásul a káros koleszterinszintjét is csökkenti.

Hogyan együk?

Őrölve kapható, nem kell vele mást tenni, mint rászórni a reggeli müzlire, vagy belekeverni a délutáni kávéba.

Cékla

Alkotóelemei csökkentik a vér homocisztein szintjét, amely az érfalak meszesedését okozza. Természetes színezőanyaga pedig csökkenti a rák kialakulásának esélyét. Gyökere és levele egyaránt fogyasztható.

Hogyan együk?

Gumóját, amelyből általában céklasalátát főzünk, inkább nyersen lereszelve, olívaolajjal, citrom levével ízesítve együk.

Aszalt szilva

Segíti az emésztést, ráadásul fontos antioxidáns, megköti a rákos daganatot okozó szabadgyököket.

Gránátalma

A Közel-Keleten már régóta gyümölcs hatóanyaga jelentősen csökkenti a vérnyomást, és fokozza a véráramlást a szívben.

Hogyan igyuk?

Százszázalékos formában, levét kipréselve, esetleg rosttal együtt. Ne hígítsuk, ne cukrozzuk.

Mángold

Ennek a kínai kelhez hasonlító növénynek a hatóanyagai, a karotinoidok, megvédik a szem retináját az öregedés hatásaitól, míg a beépülő pigmentanyagok megszűrik a káros sugarakat.

Hogyan együk?

Vágjuk csíkokra a leveleket, majd olívaolajon pirítsuk 5-7 percig.

Forrás: napidoktor.hu

Életigenlők.hu

Similar Posts