Mivel a cseresznye gyulladásgátló hatásokkal rendelkezik, így segíthet megelőzni az olyan betegségek kialakulását, mint szív- és érrendszeri betegségek vagy cukorbetegség.

Tény, hogy a cseresznye tele van olyan polifenolokkal és mikrotápanyagokkal, amelyek eredményesen képesek megküzdeni a betegségekkel. A szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának okai között szerepel többek között a zsíros és cukros ételek mértéktelen fogyasztása, a környezeti toxinok szervezetbe kerülése, a táplálkozási hiányosságok és a fizikai inaktivitás. Nyilván ezek ellen nekünk is tennünk kell.

A cseresznye még azért is hatékony lehet a betegségek kialakulása ellen, mivel tele van antociánnal és karotinoiddal, amelyek olyan természetes növényi pigmentek, amelyek a gyümölcs zamatáért és élénk színéért felelősek.

A kutatók megállapították, hogy ezeknek a vegyületeknek antioxidáns, gyulladáscsökkentő hatásuk van, és szerepet játszanak az elhízás és a cukorbetegség megelőzésében is.

Ezen kívül a cseresznye gazdag még kvercetinben, egy olyan antioxidáns flavonoidban, amely megtalálható az almában, a szőlőben vagy a hagymában. A káros szabad gyökök megtisztításával ezek a vegyületek segítik a szövetek és a sejtek oxidatív károsodásának megakadályozását, illetve védelmet jelentenek a stresszel szemben is.

A cseresznye kiváló forrása a C- és E-vitaminnak, illetve van még benne kálium, mangán és magnézium is. A cseresznye csökkenti az oxidatív stressz markereit, a gyulladást, a testmozgás következtében kialakult izomfájdalmat, ezen kívül hatásos lehet ízületi gyulladásra, sőt még a nyugodtabb alvást is elősegítheti.

A kutatók úgy vélik, hogy a cseresznye csökkenti a vérnyomást és a vércukorszintet. Jó hatással van az LDL-koleszterin szintjére, azaz csökkenti azt, mindemellett a trigliceridszintet is mérsékelni tudja.

Mivel a cseresznye tele van antioxidáns vegyületekkel, így egy nagyon egészséges gyümölcs, hiszen az antioxidáns védelmi rendszer csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, serkenti az immunrendszert és még az agy neuronjai számára is védelmet jelent.

A cseresznye csökkenteni tudja a C-reaktív fehérje szintjét, ami egy gyulladásos marker, és a szív-és érrendszeri betegségek fokozott kockázatához kapcsolódik.

Forrás: gyogyszernelkul.com

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek