A nők gyakran választják a kerékpározást sportolási lehetőségként. Nagyon jól teszik, hiszen számtalan előnye van az egészségükre nézve.

A kerékpározás egy olyan sport, olyan testmozgási forma, amelyet minden korosztály élvezhet, a kisgyermektől az idősebb felnőttkorig. Ez az egyik legjobb mód arra, hogy csökkentse az ülő életmóddal együtt járó egészségügyi kockázatokat. A rendszeres kerékpározás ugyanis segíthet a testsúlycsökkenésben, a stressz csökkentésében, de jó edzést biztosít a szívnek, a tüdőnek, az ereknek és még az idegeknek is. A kerékpározás nagyon szórakoztató tevékenység és nem utolsósorban ha ily módon közlekedünk, nem szennyezzük a környezetünket.

Az alábbiakban arról olvashat, hogy milyen egészségügyi előnyei vannak a rendszeres kerékpározásnak hölgyek számára.

A kerékpározás energiával tölt fel. Az energia pedig nagyon fontos, hogy el tudjuk végezni a napi feladatainkat. A kerékpározás aktiválja az agyat, amely aztán ösztönzi a szervezetben az energiatermelő folyamatokat. A biciklizés emellett az anyagcserét is felpörgeti, márpedig ez nagyon jó hír azok számára, akik le szeretnének fogyni vagy szeretnék a jelenlegi testsúlyukat megőrizni.

A kerékpározás nem ró terhet a bokára, a térdre és a gerincre, mint például a futás, a gyaloglás. Így elkerülhetők az ízületi sérülések.

A biciklizés elősegíti az izomtónus növekedését, ugyanis ez a sport fokozatosan erősíti a lábakat és nagyon hatékony a térd és a csípőízületeinek mozgástartományának növeléséhez. A rendszeres kerékpározás javítja a lábak, a combok és a csípő vonalának izomtónusát.

A kerékpározás a szív védelmét, egészségét is biztosítani tudja, hiszen csökkenti LDL- koleszterin szintjét és a magas vérnyomást.

A kerékpározás az egyik legjobb módja annak, hogy kalóriát és zsírt égessen a szervezetünk. A folyamatos tekeréssel körülbelül 300 kalóriát égethetünk el óránként.

A kerékpározás fejleszti az erőt és az állóképeséget, mindemellett csökkenti a stresszt. A biciklizés egy olyan szabadtéri tevékenység, amely kiszakítja az embert a mindennapi élet egyhangúságából, és segít az egyén jólétének és önbecsülésének javításában is.

A terhesség alatti kerékpározás javítja a szív- és érrendszeri fittséget. Akár még a szülés folyamatát is megkönnyítheti. Azonban állapotos hölgyeknek csak és kizárólag akkor szabad ezt a sportot választaniuk, ha erre a kezelőorvosuk rábólintott.

Forrás: gyogyszernelkul.com

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek