A stressz mindennapjaink részévé vált, kisebb-nagyobb mértékben minden emberre hatást gyakorol. Köztudottan hajlamosító tényező a daganatos betegségek kialakulására is. A betegség az esetek többségében viszonylag lassan alakul ki. Előjelei már korábban fellelhetőek, csak nem biztos, hogy figyelünk rájuk. Ilyenek a testtartásban, testhasználatban bekövetkező változások, amelyek a stressz hatására is kialakulhatnak.

Stressznek nevezzük azt a folyamatos feszültséget, tartós idegességet, amely a napi tevékenységünk során jelentkező negatív érzésekre jelentkezik és szorongás, depresszió, ingerlékenység, csökkenő ellenálló képesség, izomfeszültség… formájában jut kifejezésre.

Testtartásunk elárulja, hogy mennyire vagyunk stresszesek, hiszen hatására az izmok szinte reflex-szerűen megfeszülnek, ami egy hírtelen vészhelyzetben természetes segítségünkre van – lehetőséget ad pl. egy baleseti helyzet elkerülésére -, de ha hosszú távon jelen van az életünkben, tartós izomfeszülést eredményeznek. Hány ember küzd minden napos migrénnel, nyak-, hát-, derék-panaszokkal, amiknek a hátterében a krónikusan megfeszült izmok, szoros ízületek állnak. Ennek következtében alakul ki a fájdalom, hiszen a tartósan feszes izmok akadályozzák a vérkeringést, ízületi blokkokat hozhatnak létre és akár a csontokat is képesek elmozdítani a helyükről. Elég csak pl. a vállainkat megemelve tartani és ez a természetellenes helyzet már kibillenti az egész testhasználatot a rendszerből. Kicsit olyan, mint amikor egy autóban elromlik egy alkatrész, de nem javítják meg, és egy idő után a hozzá kapcsolódó alkatrészek is kisebb-nagyobb mértékben sérülni fognak. Minél tovább hagyjuk a hibás részt javítás nélkül működni, annál több területet fog magával rántani és eredményez hibás testhasználatot. Nemcsak a látvány lesz kevésbé esztétikus, de a fájdalom is garantáltan jelentkezni fog.

Mondhatnánk, hogy ezek a problémák természetesek, a korral járnak, a szüleim is ezekkel a problémákkal küzdöttek, ezen nem lehet változtatni. A jó hír az, hogy igen, lehet változtatni! Az eredmény kettős értelemben is pozitív, csökken a stressz-szint és javul a testtartás!!! A módszer pedig nem más, mint az Alexander-technika.

Segítségével tudatos kontroll alatt tartható a testhasználat, a testtartás, így mozgásunk könnyebb, megjelenésünk sokkal harmonikusabb lesz. Nem utolsó sorban mozgásszervi fájdalmainktól is megszabadulhatunk.

A stressz csökkentésére és kezelésére (is) nagyon jó megtanulni a módszert…

Egy kis kalandozásra hívom Önt a testtartás birodalmába. Figyelje meg, amikor valami bosszúság éri vagy elfogja a félelem, milyenek az izmai, mennyire feszes a válla, háta, nyaka? Ugyanezeket értékelje akkor is, amikor valami öröm éri, vagy csak elképzeli magának, hogy fiatal, és éppen randevúra készül a nagy „Ő”-vel – mit tapasztal? Ugye van különbség?

Miért ne változtathatna eddigi testhasználati megszokásain? Miért ne javíthatná ki a testtartását?

Az Alexander-technika módszere közel száz éve segít abban, hogy ezt megtehesse. Olyan hírességek éltek ezzel a lehetőséggel, mint Lady Diana, Madonna, Yehudi Menuhin, Paul McCartney, Sting.

Az idei szűrőkamionos rendezvények helyszínein lehetőség lesz arra is, hogy az érdeklődők néhány percben kipróbálják a módszert, és felmerülő kérdéseikre választ kapjanak.

 

 

 

Bátori Zsuzsanna
Alexander-technika tanár
+36/30-333-3701
batorizsu@gmail.com

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek